ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
заступник директора директор школи
з навчально-виховної роботи _______________
______________
"___" _________2014р.
Календарне планування
з образотворчого мистецтва
для 5-7 класів
на 2014/2015 навчальний рік
вчителя ЗОШ І-ІІІ ст._________________
Календарне
планування
Складено
відповідно до підручника: Железняк С.М., Ламонова О.В. Образотворче
мистецтво : підручн. Для 5 - 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. –
К. : Генеза, 2014, відповідно до навчальної програми, затвердженої
Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від
06.06.2012 № 664): Образотворче
мистецтво. Програма для учнів 5–7 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Складено
відповідно до підручника: О.В.Калініченко, Л.М.Масол. Образотворче мистецтво : підручн. для
6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Х. : Сиция, 2014, - 224, іл.відповідно
до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ
МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 № 664):
Образотворче мистецтво. Програма для учнів 5–7 класів загальноосвітніх
навчальних закладів.
Для
учнів 7 –кл. за редакцією Е.Бєлкіної. З
урахуванням методичних рекомендацій з предметів Художньо-естетичного
циклу на 2014-2015 н.р., що розміщенні в Інформаційному збірнику МОН
№ 22-23-24, 2014 рік.
Орієнтовне
календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 5 клас
до підручника С.М. Железняк, О.В.
Ламонова, видавництво «Ґенеза»
«Художній
образ» 35 годин
№ з/п
|
Дата
|
Завдання уроку
|
К-сть годин
|
Орієнтовна тематика
|
Матеріали та
техніка виконання завдання
|
РОЗДІЛ 1. Графіка
Тема 1: Що таке мистецтво. (3 годин)
|
|||||
1.
|
Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис. Скульптура.
Декоративно-прикладне мистецтво
|
1
|
«Мова образотворчого мистецтва»
|
Бесіда
|
|
2.
|
Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний,
вертикальний; незвичайні формати: фризи, тондо, квадратний, трикутній.
|
1
|
Зображення на незвичайному форматі композиції «Мої літні враження»
|
Гуаш
|
|
3.
|
Як скомпонувати малюнок в обраному форматі.
|
1
|
Виконання вправ: компонування на різних форматах листка дерева. Створення
композиції з геометричних фігур
|
Аплікація
|
|
4.
|
Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови.
Точка. Лінія. Штрих. Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо)
|
1
|
Створення композиції за вибором: «Ботанічні замальовки», «Тендітна
квітка», «Осіння гілочка»
|
Простий олівець, фломастери
|
|
5.
|
Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра,
ксилографія, офорт, літографія.
|
1
|
Створення графічної композиції в техніці монотипія «Старезний в'яз,
покручене гілляччя...»
|
Акварель
|
|
6.
|
Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует.
Ритм ліній і плям.
|
1
|
Створення композиції за вибором: «Миле створіння під товстим панциром»,
«Рибка в акваріумі», «Грайливе кошеня»
|
Гуаш, туш
|
|
7.
|
Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура
предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції.
Тематичне оцінювання
|
1
|
Створення статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції
«Радість» або «Рух»,
|
Комбінована техніка фарби, гелеві ручки.
|
|
8.
|
Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту.
|
1
|
Виконання замальовок різних за формою вазочок, глечиків.
Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук.
|
Техніка друку паралоном, або монотипія з подальшим доопрацюванням
|
|
9.
|
Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості
техніки штриха.
|
1
|
Відтворення штрихами різних напрямків округлу та прямокутну форму.
Зображення штрихами паперового літачка або кораблика.
|
Графітний олівець,
гелеві ручки.
|
|
10.
|
Знайомство з перспективою, рисування куба і предметів прямокутної форми.
Лінія горизонту. Тональний контраст.
|
1
|
Зображення за законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі.
|
Графітний олівець
|
|
11.
|
Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної
форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі
світлові співвідношення.
|
1
|
Виконання вправи: побудова та штрихування циліндра. Зображення предметів
кулеподібної форми.
|
Графітний олівець
|
|
12.
|
Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над
ілюстрацією.
|
1
|
Створення ілюстрації до улюбленої книжки.
|
Фарби, гельові ручки
|
|
13.
|
Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги.
|
1
|
Колективне завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців».
|
Фарби, гельові ручки
|
|
14.
|
Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця.
|
1
|
Створення літери-ініціалу, монограми із ініціалів.
|
Кольорові олівці
|
|
15.
|
Ужиткова графіка. Інструменти та матеріали. Етапи роботи над листівкою.
Тематичне оцінювання
|
1
|
Створення вітальної листівки до свята.
|
Скрапбукінг, матеріали на вибір учнів
|
|
РОЗДІЛ 2. Живопис
|
|||||
16.
|
Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.
|
1
|
Створення імітації мозаїчного панно.
|
Штампи, гуаш
|
|
17.
|
Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб
живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні.
Контраст. Колірний відтінок
|
1
|
Малювання натюрморту у теплій або холодній гамі кольорів.
|
Акварельні фарби
|
|
18.
|
Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль.
|
1
|
Створення композицію-спогад у теплому або холодному колориті.
|
Фарби
|
|
19.
|
Вплив світла на колір. Флористика.
|
1
|
Створення замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику.
|
Акварельні фарби
|
|
20.
|
Повітряна перспектива. Настрій.
Тематичне оцінювання
|
1
|
Виконання пейзажної композиції за враженням.
|
Акварельні фарби
|
|
РОЗДІЛ 3. Скульптура і
декоративно-ужиткове мистецтво
|
|||||
21.
|
Що таке скульптура. Види скульптури.
|
1
|
Створення об’ємного зображення кішки способом витягування форм з цілого
кому.
|
Пластилін
|
|
22.
|
Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи
над рельєфною композицією.
|
1
|
Створення рельєфної композиції «Букет».
|
Солоне тісто
|
|
23.
|
Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн
|
1
|
Створення ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа).
|
Кольорові олівці
|
|
24.
|
Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами
і композицією.
|
1
|
Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня)
|
Фарби
|
|
25.
|
Українські писанки. Символічна мова писанок.
|
1
|
Створення ескізу великодньої писанки
|
Фарби
|
|
26.
|
Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид
декоративно-ужиткового мистецтва.
|
1
|
Створення ескізу вишивки рушника
|
||
27.
|
Як стилізувати природні форми.
|
1
|
Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми
квітки
|
Графічні матеріали, фарби
|
|
28.
|
Народні промисли.
|
1
|
Створення декоративної кахлі
|
Солоне тісто
|
|
29.
|
Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання
елементів петриківського розпису.
Тематичне оцінювання
|
1
|
Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної
за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого
листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко»)
|
Фарби
|
|
РОЗДІЛ 4. Поєднання різних
видів мистецтв
|
|||||
30.
|
Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з
повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі.
|
1
|
Створення декоративного панно «Клоун»
|
Колаж
|
|
31.
|
Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру.
|
1
|
Створення з картону пласкої рухомої ляльки
(рукавичної ляльки) для розігрування учнями вистави.
|
Картон фарби
|
|
32.
|
Ляльковий театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки
|
1
|
Створення
рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави.
|
Пап’є-маше
|
|
33.
|
Вернісаж учнівських робіт
|
1
|
Оформлення виставки учнівських робіт
|
||
34.
|
Подорож до музею
|
1
|
Відвідування музею або віртуальна подорож.
|
||
35.
|
Підсумковий урок за рік
|
1
|
Орієнтовне
календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас
до підручника С.М. Железняк, О.В.
Ламонова, видавництво «Ґенеза»
«Художній
образ» 35 годин
№ з/п
|
Да
та
|
Тема та завдання уроку
|
К-сть годин
|
Орієнтовна тематика практичних завдань
|
Матеріали та
техніка виконання практичного завдання
|
ВСТУП
Тема 1: Що таке жанри мистецтва
(3
годин)
|
|||||
1.
|
Жанри образотворчого мистецтва.
Класифікація жанрів в образотворчому мистецтві
|
1
|
Сприймання
|
||
2.
|
Як в образотворчому мистецтві
з’явилися жанри.
Виникнення розподілу жанрів у мистецтві та їх академічна ієрархія
|
1
|
Створення композиції на вільну тему в одому із жанрів за вибором учнів
|
Техніка і матеріали на вибір учня
|
|
3.
|
Новаторство в мистецтві. Традиційний
(академічний) розподіл на жанри. Абстракціонізм
|
1
|
Створення абстрактної композиції
|
Фарби
|
|
РОЗДІЛ 1. Анімалістка. Пейзаж
|
|||||
4.
|
Анімалістичний жанр. Періоди популярності
анімалістичного жанру в різні часи
|
1
|
Зображення улюбленої тварини
|
Фарби
|
|
5.
|
Зображення тварин. Особливості зображення
тварин. Начерк
|
1
|
Створення начерку тварини, що рухається з натури або фотографії
|
Графічні матеріали
|
|
6.
|
Анімалістка в скульптурі. Особливості
анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створення скульптури тваринки
|
1
|
Створення скульптури тваринки (вола, вівці, кози, теля, віслюка, собаки,
кота) як приклад малої пластики
|
Ліплення, пластилін
|
|
7.
|
Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені
форми
|
1
|
Створення рельєфної композиції
|
Ліплення, солоне тісто, глина
|
|
8.
|
Узагальнення, площинність. Площинний і
глибинно-просторовий способи зображення.
|
1
|
Створення площинної композиції використовуючи різні фактури
|
Ліплення, пластилін
|
|
9.
|
Фантастичні тварини
|
1
|
Створення зображення будь-якої фантастичної тварини
|
Фарби
|
|
10.
|
Пейзаж. Історія пейзажу. Розвиток пейзажного
жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем.
|
1
|
Створення замальовки зимового пейзажу
|
Акварель, парафінова свічка
|
|
11.
|
Настрій у пейзажі. Спокійні і динамічні
пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів.
|
1
|
Виконання пейзажної замальовки
|
Фарби
|
|
12.
|
Спостережна перспектива. Закони перспективи
|
1
|
Зображення інтер’єру своєї оселі
|
Акварель, олівець
|
|
РОЗДІЛ 2. Створення образу
людини
|
|||||
13.
|
Портрет. Історія виникнення
жанру. Типи портрету. Пропорції голови людини.
|
1
|
Зображення портрету друга, подруги
|
Акварель, олівець
|
|
14.
|
Образ у портреті
|
1
|
Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів.
|
Акварель, олівець
|
|
15.
|
Історія вивчення пропорцій
людини. Канон. Пропорції тіла людини
|
1
|
Замальовки схем побудови постаті людини з підручника.с.90.
Створення ляльки-мотанки на основі
використання на основі знань пропорцій.
|
Олівець, тканина, нитки
|
|
16.
|
Як робити начерки
|
1
|
Начерки постаті людини з натури
|
Графічні матеріали
|
|
17.
|
Лялька – уособлення образу
людини. Символіка українських народних ляльок
|
1
|
Створення ляльки-стовбушки
|
Картон, тканина, нитки
|
|
18.
|
Мистецтво оформлення
театральної вистави. Різдвяний вертеп.
|
1
|
Створення різдвяного вертепу
|
Папір, тканина, пластилін, нитки…
|
|
РОЗДІЛ 3. Натюрморт
|
|||||
19.
|
Натюрморт. Художники-натюрмоністи
|
1
|
Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті
|
Фарби
|
|
20.
|
Натюрморт тематичний
|
1
|
Зображення тематичного натюрморту
|
Фарби
|
|
21.
|
Натюрморт у різних видах
мистецтва
|
1
|
Створення натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка,
живопис, скульптура)
|
Техніка і матеріали на вибір учня
|
|
РОЗДІЛ 4. Сюжетно-тематична
картина
|
|||||
22.
|
Сюжетно-тематична картина.
Побутовий жанр
|
1
|
Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті
|
Фарби
|
|
23.
|
Побутовий жанр у народному
мистецтві
|
1
|
Створення композиції на тему народної пісні
|
Витинанка
|
|
РОЗДІЛ 5. Жанрове різноманіття
в образотворчому мистецтві
|
|||||
24.
|
Український народний одяг
|
1
|
Створення ескізів сучасного жіночого, чоловічого одягу з елементами
народної традиції
|
Комбінована техніка: акварель з графічним доопрацюванням
|
|
25.
|
Шевченко-художник
|
1
|
Ілюстрування творів Т.Г.Шевченка
|
Фарби або графічні матеріали
|
|
26.
|
Біблійна тема в мистецтві
|
1
|
Створення зображення янгола
|
Витинанка, авторська лялька
|
|
27.
|
Міфологічна тема
|
1
|
Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису
|
Силует, гуаш
|
|
28.
|
Історичний і батальний жанри.
|
1
|
Створення композиції на історичну тематику
|
Фарби
|
|
29.
|
Історична спадщина
|
1
|
Створення ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку
|
Фарби або графічні матеріали
|
|
30.
|
Ознайомлення з музеями
|
1
|
Віртуальна екскурсія
|
Орієнтовне
календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас
до
підручника Масол Л.М., Калініченко О.В. ТОВ «СИЦИЯ»
№ з/п
|
Да
та
|
Тема та завдання уроку
|
К-сть годин
|
Орієнтовна тематика практичних завдань
|
Матеріали та
техніка виконання практичного завдання
|
ВСТУП
Розділ І.Анімалістичний жанр
|
|||||
1.
|
Зародження анімалістичного
жанру. Первісне мистецтво. Секрети графічних матеріалів і технік.
|
1
|
Уявити себе прадавнім художником та зобразити тварину
|
Техніка і матеріали на вибір учня
|
|
2.
|
Форми і пластика тварин. Рельєфне зображення
тварин. Шедеври анімалістичного жанру.
|
1
|
Створення рельєфу реальної чи фантастичної тварини для декоративного
оформлення павільйону зоопарку, цирку, парку атракціонів або будівлі
природничого музею
|
Пластилін
|
|
3.
|
Образи тварин у мистецтві. Стилізація. Творчість
М.Приймаченко. Особливості техніки «гуаш».
|
1
|
Створення ілюстрації до літературного твору, головним персонажем якого є
тварина зображена реалістично чи стилізовано в русі.
|
Гуаш
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Пейзаж
|
|||||
4.
|
Широкі простори. Пейзаж – найпоширеніший
жанр образотворчого мистецтва. Повітряна перспектива. Кольорова гама.
Творчість М.П.Глущенка.
|
1
|
Створення графічної композиції на теми: «Зелені простори», «Квітуче
поле», «Літній ранок у лісі»
|
Кольорові олівці, фломастери
|
|
5.
|
Гірський краєвид. Композиція твору.
Плановість. Колорит. Техніка «пастель».
|
1
|
Зображення гірського пейзажу «Засніжені гори» або «Золота осінь»
|
Пастель
|
|
6.
|
Морська далечінь. Марина. Лінія
горизонту. Нюанс. Техніка «акварель».
|
1
|
Зображення морського пейзажу у нюансному (тьмяному, спокійному) або
контрастному (яскравому, напруженому) колориті
|
Акварель
|
|
7.
|
Міста і села в пейзажі. Різновиди міського
пейзажу. Лінійна перспектива. Точка сходження. Ведута. Стафаж. Техніка
«олійний живопис».
|
1
|
Зображення міського або сільського пейзажу.
|
Гуаш
|
|
8.
|
Фантастичний пейзаж. Тло. Творчість
М.Черльоніса
Тематичне оцінювання
|
Створіть композицію на темі «Фантастичне місто».
|
Техніка і матеріали на вибір учня
|
||
РОЗДІЛ ІІІ. Портрет
|
|||||
9.
|
Різновиди портретів. Портрет – жанр
образотворчого мистецтва. Художній образ.
|
1
|
Зобразіть портрет – художній образ улюбленого літературного героя.
|
Графічні матеріали за вибором
|
|
10.
|
Портрет у профіль. Парний профільний
портрет. Пропорції.
|
1
|
Виліпіть портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї.
|
Пластилін
|
|
11.
|
Подвійний портрет. Особливості композиції
парного портрету. Творчість О.Х.Новаківського.
|
1
|
Намалюйте подвійний портрет дітей – родичів, друзів.
|
Гуаш
|
|
12.
|
Груповий портрет. Особливості композиції
групового портрету. Груповий портрет у скульптурі.
|
1
|
Створіть скульптурний груповий портрет (кругла скульптура або рельєф).
|
Пластилін
|
|
13.
|
У колі сім’ї. Парадний портрет.
|
1
|
Зображення сімейного портрету: парадного або камерного.
|
Акварель чи гуаш
|
|
14.
|
Автопортрет. Особливості створення
автопортрету.
|
1
|
Створення автопортрету.
|
Графічні матеріали за вибором учня
|
|
15.
|
Дружній шарж. Особливості шаржу і
карикатури
|
1
|
Зображення шаржу чи карикатури.
|
Олівці, фломастери
|
|
16.
|
Перевір свої досягнення
Тематичне оцінювання
|
1
|
|||
РОЗДІЛ ІV. Побутовий жанр
|
|||||
17.
|
Сюжети картин побутового жанру.
Масштабність.
Перспектива побудови фронтального інтер’єру.
|
1
|
Зображення інтер’єру казкового палацу у фронтальному розташуванні.
|
Кольорові олівці
|
|
18.
|
Домашній інтер’єр. Перспектива побудови кутового
інтер’єру.
|
1
|
Зображення кутового інтер’єру своєї кімнати або кухні.
|
Акварель
|
|
19.
|
Танці та спорт. Динамічна композиція.
|
1
|
Створення скульптури танцівниці або спортсмена в русі.
|
Пластилін
|
|
20.
|
На відпочинку. Пуантилізм. Творчість
Жоржа Сьора.
|
1
|
Створення композиції побутового жанру на одну із тем: «Свято», «Сім’я на
відпочинку», «Світ моїх захоплень».
|
Фарби
|
|
РОЗДІЛ V. Натюрморт
|
|||||
21.
|
Чарівний світ речей. Композиція натюрморту.
Локальний колір
|
1
|
Створення декоративної предметної композиції.
|
Кольоровий, тонований, фактурний папір
|
|
22.
|
Старовинний натюрморт. Тло у натюрморті.
Творчість Клари Петес та Вільяма Клас Хеда
|
1
|
Зображення вишуканого натюрморту за мотивами голландських майстрів.
|
Гуаш
|
|
23.
|
Сервірований стіл. Цілісність та
врівноваженість композиції натюрморту. Світлотінь. Творчість К.В.Білокур.
|
1
|
Зображення натюрморту із посудом.
|
Фарби
|
|
24.
|
Атрибути мистецтва. Передача фактури
засобами образотворчого мистецтва.
|
1
|
Зображення урочистого натюрморту з атрибутами мистецтва.
|
Акварель
|
|
25.
|
Квітковий натюрморт. Композиція квіткового
натюрморту. Передача плановості зображення квітів. Творчість Вінсента ван
Гога. Тематичне оцінювання
|
1
|
Зображення ліричного квіткового натюрморту.
|
Акварель
|
|
РОЗДІЛ VІ. Історичний жанр та
його різновиди
|
|||||
26.
|
Історичний жанр. Характерні особливості
історичного жанру. Техніки «гризайль», «монохромний живопис», «тон».
Творчість Т.Г.Шевченка, Дієго Веласкеса.
|
1
|
Створення композиції на історичну тему в техніці гризайль на основі
коричневого кольору.
|
Гризаль
|
|
27.
|
Міфологічний жанр. Історія та шедеври міфологічного
жанру.
|
1
|
Створення ілюстрації на міфологічний античний сюжет.
|
Техніка і матеріали на вибір учня
|
|
28.
|
Міфи рідного краю. Головні божества давніх
слов’ян.
|
1
|
Створення скульптурного образу міфологічного персонажу українських
легенд, міфів.
|
Пластичні матеріали (солоне тісто, глина, пластилін)
|
|
29.
|
Релігійний жанр у культових
спорудах. Сюжети релігійного жанру. Творчість Пітера Брейгеля Старшого.
|
1
|
Створення мозаїчної композиції на теми: «Створення світу», «Райський
сад», «Ковчег Ноя», «Вавилонська вежа».
|
Штампування або аплікація
|
|
30.
|
Фреска і вітраж. Монументальний живопис
храмів.
|
1
|
Створення ескізу вітражу на релігійний сюжет або вікна-рози для храму.
|
Олівець, акварель, чорний фломастер
|
|
31.
|
Батальний жанр. Сюжети та особливості
композиції батального жанру.
|
1
|
Створення композиції в батальному жанрі на сюжети історичних подій.
|
Графічні матеріали на вибір учня
|
|
32.
|
Битва на морі. Творчість Івана
Айвазовського
|
1
|
Створення композиції «Битва на морі».
|
Акварель
|
|
33.
|
Жанри об’єднуються.
|
1
|
Створення композиції у якій присутні ознаки різних жанрів.
|
Художні матеріали і техніки на вибір учня
|
|
34.
|
Тематичне оцінювання
|
1
|
Створення декоративного панно «Моя країна – Україна».
|
||
35.
|
Перевірте свої досягнення.
|
1
|
|||
7 клас – Образотворче мистецтво
КУЛЬТУРНЕ ТА ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛЮДИНИ
(35 год., 1 год. на тиждень)
|
||||||
І семестр
Розділ І.
Простір і об’ємно-просторова форма (14 год.)
|
||||||
Тема 1.
Художні засоби зображення простору 6 год.
|
||||||
№ уроку
|
Дата проведення
|
Навчальні завдання та тема уроку
|
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка
виконання практичних завдань
|
|||
1.
|
Види
образотворчого мистецтва. Художні засоби передавання простору у різних видах
мистецтва. Творча робота: «Чарівний світ мистецтва».
|
Сприйняття мистецтва. Матеріал: олівці,
фломастери, акварель.
|
||||
2.
|
Ритм ліній і
плям, колір (оптичні властивості). Передача умовного простору: віддалення
наближення кольору. Повітряна перспектива у живописі.
|
Творча робота: «Карпатські гори» або «Пейзаж за
вікном». Техніка виконання та матеріали: акварель, гуаш, пастель, кольорові
олівці.
|
||||
3.
|
Повітряна
перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць. Штрих, лінія, тон.
|
Творча робота: «Моя вулиця» Техніка виконання та
матеріали: грийзаль, акварель, простий олівець.
|
||||
4.
|
Об’ємна форма
у відкритому просторі та в інтер’єрі (геометрична форма, паркова скульптура,
дрібна пластика). Продуманість виразності силуету. Урахування масштабу та
характеру декору, що сприймається на відстані
|
Творча робота: «Скульптура в парку» або «Фонтан
із використанням зооморфних та антропоморфних,фантастичних мотивів».
Матеріал: пластилін, простий олівець.
|
||||
5.
|
Умовно-графічне
або ілюзорно-просторове зображення.
|
Творча робота: композиція «Простір». Матеріали:
графічні.
|
||||
6.
|
Сприйняття
мистецтва. Урок узагальнення: «Що ж таке художні засоби зображення простору?»
Тематичне оцінювання
|
Бесіда. Робота в групах.
|
||||
Тема 2.
Об’ємно-просторова форма. Архітектура і місто 8 год.
|
||||||
7.
|
Сприймання
мистецтв. Архітектура (вид мистецтва, стилі).Архітектурний образ. Етюдні
замальовки.
|
Сприймання мистецтва: «Архітектурні мотиви» або
«Шедеври архітектурного мистецтва». Матеріали для виконання за вибором учнів.
|
||||
8.
|
Гармонія
архітектури з природним середовищем. Багатопланова композиція.
|
Творча робота: «Замок у горах».
Матеріали: гуаш, акварель, змішана техніка.
|
||||
9.
|
Повітряна
перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць.
|
Творча робота: «Вулиця рідного міста (села)».
Матеріали: простий олівець, гелеві ручки.
|
||||
10.
|
Архітектура
історичного міста, гармонія з природним середовищем (кольорова гармонія)
|
Творча робота: «Стара фортеця» або «Фортеці
наших предків».
Матеріали: колаж; гуаш, акварель.
|
||||
11.
|
Інтер’єр,
екстер’єр (історичний або сучасний). Поняття фронтальної перспективи.
|
Творча робота: «Про що може розповісти інтер’єр»
Техніка за вибором учня.
|
||||
12.
|
Монументальне
мистецтво (імітація вітражу).
|
Творча робота: «Вітраж старовинного замку».
Техніка та матеріали: аплікація, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий
папір.
|
||||
13
|
Сценічний простір.
Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору.
|
Колективна творча робота: декорації до спектаклю
за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація,
колаж, акварель, гуаш, фломастери,
кольоровий папір.
|
||||
14.
|
Сценічний
простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору.
|
Колективна творча робота: декорації до спектаклю
за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація,
колаж, акварель, гуаш, фломастери,
кольоровий папір.
|
||||
15.
|
Сприйняття
мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота
|
Техніка виконання та матеріал: аплікація,
витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.
|
||||
16.
|
Продовжити
роботу над темою: "Новорічна стіннівка".
Тематичне оцінювання
|
Техніка виконання та матеріал: аплікація,
витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.
|
||||
17.
|
Урок
узагальнення.
Творча робота
за уявою.
|
Вправи на закріплення вивченого матеріалу.
|
||||
7 клас образотворчого мистецтва
«Культурне та просторове середовище людини» 35 год., 1 год. на тиждень(4 год. резервний час)
|
||||||
ІІ семестр
РОЗДІЛ
ІІКУЛЬТУРНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ (17 год.)
Тема 1: Природне і культурне
середовище людини (8 годин)
|
||||||
№ уроку
|
Дата
проведення
|
Навчальні завдання та тема уроку
|
К-сть годин
|
Орієнтовні тематичні
вправи та завдання, матеріали та техніка виконання практичних завдань
|
||
16
|
Пейзаж. Розвиток пейзажного жанру. Природний світ, гармонія природних форм у
середовищі.
|
1
|
Спостереження та аналіз
навколишнього середовища. Творче завдання: «Зимовий пейзаж», «Морські
глибини». Акварель, гуаш.
|
|||
17
|
Природне
середовище очима птахів та комах (низька лінія горизонту, перспектива
пташиного польоту).
|
1
|
Специфіка розташування
лінії горизонту. Творче завдання: «Дивний погляд», «степ та степ навкруги».
Акварель, гуаш.
|
|||
18
|
Природно-ландшафтний вплив на організацію простору культурне середовище
людини (малі архітектурні форми).
|
1
|
Ознайомлення з ландшафтним дизайном. Творче
завдання: «Ландшафтна архітектура», «Парк моєї мрії». Акварель, гуаш.
|
|||
19
|
Продовження. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм в
середовищі людини (ландшафтна архітектура)
|
1
|
Ознайомлення з
ландшафтним дизайном. Творче завдання: «Ландшафтна архітектура», «Парк моєї
мрії». Акварель, гуаш.
|
|||
20
|
Прикладна графіка. Плакат.
Види плакатів. Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва.
|
1
|
«Екологія», «Щоб планета була чистою»
|
|||
21
|
Інтер’єр. Взаємозв’язок
природного середовища, природних форм у середовищі людини. Використання
природних форм у середовищі людини. Ікебана.
|
1
|
Вправи на виражальні засоби ікебани. Знайомство з видом
мистецтва аранжування. Творче завдання: «Ікебана в інтер’єрі». Мішана
техніка.
|
|||
22
|
Інтер’єр. Культурні,
національні традиції у дизайні середовища.
|
1
|
Порівняльна характеристика національних традицій
дизайну. Творче завдання: «Інтер’єр
української оселі», «Інтер’єр японського житла». Мішана техніка.
|
|||
23
|
Продовження. Інтер’єр.
Культурні, національні традиції у дизайні середовища.
Тематичне оцінювання
Урок узагальнення
|
1
|
Порівняльна характеристика національних традицій
дизайну. Творче завдання: «Інтер’єр
української оселі», «Інтер’єр японського житла». Мішана техніка.
|
|||
Тема 2:Предметне середовище (9 годин)
|
||||||
24
|
Основи дизайнерського
мистецтва. Прикладна графіка. Художні
прийоми зображення шрифтів. Створення вітальної листівки з текстом і
зображенням.
|
1
|
Вправи на формування образного, просторового мислення.
Творче завдання вітальна листівка: «Зі святом!», «Великдень». Мішана техніка.
|
|||
25
|
Дизайн-графіка. Графіка
та її різновиди. Умовність графічного зображення і кольору, використання
змістових акцентів.
|
1
|
Вправи на розвиток та образного мислення, інтерпретації
та уяви. Творче завдання: «Емблема
моєї школи», «Екслібрис». Графічні техніки.
|
|||
26
|
Дизайн-графіка. Графіка
та її різновиди. Художні прийоми візуальної комунікації.
|
1
|
Створення ескізу афіші, рекламного оголошення або
привітання. Творче завдання афіша: «Циркова», «Театральна». Мішана техніка.
|
|||
27
|
Продовження.
Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Художні прийоми візуальної
комунікації.
|
1
|
Створення ескізу афіші, рекламного оголошення або
привітання. Творче завдання афіша: «Циркова», «Театральна». Мішана техніка.
|
|||
28
|
Проектування в ескізній
формі проектного середовища. Трансформація архітектурної форми з метою
підсилення виразності художнього образу.
|
1
|
Створення ескізу власного будинку, інтер’єр. Творче
завдання: «Кімната моєї мрії», «Інтер’єр моєї кімнати». Мішана техніка.
|
|||
29
|
Проектування в ескізній
формі проектного середовища. Трансформація архітектурної форми з метою
підсилення виразності художнього образу.
|
1
|
Створення ескізу дитячого майданчика. Творче завдання:
«Дитячий майданчик». Акварель, гуаш. Мішана техніка.
|
|||
30
|
Проектна діяльність
архітектора. Використання біонічних форм у проектній діяльності. Культурні,
національні традиції в дизайн-середовищі.
|
1
|
Творча робота: «Місто майбутнього». Мішана техніка.
|
|||
31
|
Передавання святковості
настрою. Виразні фронтальні силуети.
|
1
|
Творча робота: «Свято в моєму селі». Мішана техніка.
|
|||
32
|
Продовження. Передавання
святковості настрою. Виразні фронтальні силуети. Тематичне
оцінювання
|
1
|
Творча робота: «Свято в моєму місті, селі». Мішана техніка.
|
|||
33
|
Узагальнення знань за
темою. Підсумковий урок за рік.
|
1
|
«Мистецтво навколо нас»
|