Календарне планування для 5-7класів


ПОГОДЖЕНО                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО
заступник директора                                                           директор школи
з навчально-виховної роботи                                           _______________
______________                                                                         "___" _________2014р.
                                                                                                       


                                
                                  

                     Календарне планування
з образотворчого мистецтва 
для 5-7 класів




                                                                на 2014/2015 навчальний рік
вчителя ЗОШ І-ІІІ ст._________________



     Календарне планування
Складено відповідно до підручника: Железняк С.М., Ламонова О.В. Образотворче мистецтво : підручн. Для 5 - 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К. : Генеза, 2014, відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012  № 664): Образотворче мистецтво. Програма для учнів 5–7 класів загальноосвітніх    навчальних            закладів.

Складено відповідно до підручника: О.В.Калініченко, Л.М.Масол. Образотворче мистецтво : підручн. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – Х. : Сиция, 2014, - 224, іл.відповідно до навчальної програми, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОНмолодьспорту України від 06.06.2012  № 664): Образотворче мистецтво. Програма для учнів 5–7 класів загальноосвітніх навчальних  закладів.
Для учнів 7 –кл. за редакцією Е.Бєлкіної. З  урахуванням методичних рекомендацій з предметів Художньо-естетичного циклу на 2014-2015 н.р.,  що розміщенні в Інформаційному збірнику МОН № 22-23-24, 2014 рік.

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 5 клас
до підручника С.М. Железняк, О.В. Ламонова, видавництво «Ґенеза»
«Художній образ» 35 годин

№ з/п
Дата
Завдання уроку
К-сть годин
Орієнтовна тематика
Матеріали та
техніка виконання завдання
РОЗДІЛ 1. Графіка
Тема 1: Що таке мистецтво. (3 годин)
1.




Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис. Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво

1
«Мова образотворчого мистецтва»
Бесіда
2.




Із чого починається картина. Формат картинної площини: горизонтальний, вертикальний; незвичайні формати: фризи, тондо, квадратний, трикутній.

1
Зображення на незвичайному форматі композиції «Мої літні враження»
Гуаш
3.




Як скомпонувати малюнок в обраному форматі.



1
Виконання вправ: компонування на різних форматах листка дерева. Створення композиції з геометричних фігур
Аплікація
4.



Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Точка. Лінія. Штрих. Фактура. Різний характер ліній (ніжні, колючі тощо)
1
Створення композиції за вибором: «Ботанічні замальовки», «Тендітна квітка», «Осіння гілочка»
Простий олівець, фломастери
5.



Графіка. Види графіки Графічні техніки: гравюра, ліногравюра, ксилографія, офорт, літографія.
1
Створення графічної композиції в техніці монотипія «Старезний в'яз, покручене гілляччя...»
Акварель
6.



Лінія та силует у рисунку. Основні засоби графічної мови. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.

1
Створення композиції за вибором: «Миле створіння під товстим панциром», «Рибка в акваріумі», «Грайливе кошеня»
Гуаш, туш
7.


Прийоми композиції. Тональний контраст, акценти в композиції, фактура предметів, протиставлення в композиції, передній план композиції.
Тематичне оцінювання
1
Створення статичної композицій «Сум» або «Спокій», динамічної композиції «Радість» або  «Рух»,
Комбінована техніка фарби, гелеві ручки.
8.



Конструкція і пропорції. Поетапність виконання натюрморту.
1
Виконання замальовок різних за формою вазочок, глечиків.
Зображення натюрморту який складається з квітів у вазі та яблук.
Техніка друку паралоном, або монотипія з подальшим доопрацюванням
9.




Світлотінь. Послідовність зміни тону на поверхні предмету. Особливості техніки штриха.
1
Відтворення штрихами різних напрямків округлу та прямокутну форму.
Зображення штрихами паперового літачка або кораблика.
Графітний олівець,
гелеві ручки.
10.


Знайомство з перспективою, рисування куба і предметів прямокутної форми. Лінія горизонту. Тональний контраст.
1
Зображення за законами перспективи коробки, книжки яка лежить на столі.
Графітний олівець
11.



Зображення предметів циліндричної форми, подібних до кулі, та складної форми. Об’ємно-просторові характеристики циліндра, кулі світлові співвідношення.
1
Виконання вправи: побудова та штрихування циліндра. Зображення предметів кулеподібної форми.
Графітний олівець
12.
 

Ілюстрація. Історія ілюстрації. Техніки ілюстрацій. Етапи роботи над ілюстрацією.
1
Створення ілюстрації до улюбленої книжки.
Фарби, гельові ручки
13.



Із чого складається книжка. Будова та особливості оформлення книги.
1
Колективне завдання: створення книжки-розгортки «Дванадцять місяців».
Фарби, гельові ручки
14.


Художній шрифт. Шрифтова композиція. Буквиця.
1
Створення літери-ініціалу, монограми із ініціалів.
Кольорові олівці
15.


Ужиткова графіка. Інструменти та матеріали. Етапи роботи над листівкою.
Тематичне оцінювання
1
Створення вітальної листівки до свята.
Скрапбукінг, матеріали на вибір учнів


РОЗДІЛ 2. Живопис
16.

Види живопису: станковий, монументальний, театрально-декораційний.

1
Створення імітації мозаїчного панно.
Штампи, гуаш
17.

Колірний спектр. Колір – основний зображальний і емоційний засіб живопису. Основні групи кольорів: хроматичні і ахроматичні, теплі і холодні. Контраст. Колірний відтінок

1
Малювання натюрморту у теплій або холодній гамі кольорів.
Акварельні фарби
18.

Колорит. Локальний колір. Особливості техніки гризаль.
1
Створення композицію-спогад у теплому або холодному колориті.
Фарби
19.

Вплив світла на колір. Флористика.
1
Створення замальовки з натури квітки у вазі чи вазона в горщику.
Акварельні фарби
20.

Повітряна перспектива. Настрій.
Тематичне оцінювання
1
Виконання пейзажної композиції за враженням.
Акварельні фарби
РОЗДІЛ 3. Скульптура і декоративно-ужиткове мистецтво
21.

Що таке скульптура. Види скульптури.
1
Створення об’ємного зображення кішки способом витягування форм з цілого кому.
Пластилін
22.

Засоби художньої виразності у скульптурі: об’єм, фактура. Етапи роботи над рельєфною композицією.

1
Створення рельєфної композиції «Букет».
Солоне тісто
23.

Види декоративно-ужиткового мистецтва. Дизайн
1
Створення ескізу-проекту предмета побуту (годинник, настільна лампа).
Кольорові олівці
24.

Орнаментальна композиція. Елементи орнаменту. Види орнаментів за мотивами і композицією.
1
Створення орнаментальної композиції (формат за вибором учня)
Фарби
25.

Українські писанки. Символічна мова писанок.

1
Створення ескізу великодньої писанки
Фарби
26.

Символіка українського орнаменту. Вишивка – традиційний український вид декоративно-ужиткового мистецтва.

1
Створення ескізу вишивки рушника

27.

Як стилізувати природні форми.
1
Виконання замальовок квітів або рослин. Створення стилізованої форми квітки
Графічні матеріали, фарби
28.

Народні промисли.
1
Створення декоративної кахлі
Солоне тісто
29.

Петриківський розпис. Виконання рослинних зображень на основі об’єднання елементів петриківського розпису.
Тематичне оцінювання
1
Виконання декоративної композиції, яка складається з квітки (зображеної за допомогою пензля), кетягу калини (за допомогою пальця), та пірчястого листя» (використовуючи мазок «кривеньке зернятко»)
Фарби
РОЗДІЛ 4. Поєднання різних видів мистецтв
30.

Мистецтво навколо нас. Приклади зв’язку різних видів мистецтв з повсякденного життя. Роль художника в цирковій виставі.
1
Створення декоративного панно «Клоун»
Колаж
31.

Ляльковий театр. Оформлення сцени лялькового театру.
1
Створення з картону пласкої рухомої ляльки
(рукавичної ляльки) для розігрування учнями вистави.
Картон фарби
32.

Ляльковий театр. Види ляльок. Поетапність створення рукавичної ляльки
1
Створення
рукавичної ляльки для розігрування учнями вистави.
Пап’є-маше
33.

Вернісаж учнівських робіт
1
Оформлення виставки учнівських робіт

34.

Подорож до музею
1
Відвідування музею або віртуальна подорож.

35.

Підсумковий урок за рік
1



 Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас
до підручника С.М. Железняк, О.В. Ламонова, видавництво «Ґенеза»
«Художній образ» 35 годин
№ з/п
Да
та
Тема та завдання уроку
К-сть годин
Орієнтовна тематика практичних завдань
Матеріали та
техніка виконання практичного завдання
ВСТУП
Тема 1: Що таке жанри мистецтва (3 годин)
1.

Жанри образотворчого мистецтва.
Класифікація жанрів в образотворчому мистецтві
1
Сприймання

2.

Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри.
Виникнення розподілу жанрів у мистецтві та їх академічна ієрархія
1
Створення композиції на вільну тему в одому із жанрів за вибором учнів
Техніка і матеріали на вибір учня
3.

Новаторство в мистецтві. Традиційний (академічний) розподіл на жанри. Абстракціонізм
1
Створення абстрактної композиції
Фарби
РОЗДІЛ 1. Анімалістка. Пейзаж
4.

Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи
1
Зображення улюбленої тварини
Фарби
5.

Зображення тварин. Особливості зображення тварин. Начерк
1
Створення начерку тварини, що рухається з натури або фотографії
Графічні матеріали
6.

Анімалістка в скульптурі. Особливості анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створення скульптури тваринки
1
Створення скульптури тваринки (вола, вівці, кози, теля, віслюка, собаки, кота) як приклад малої пластики
Ліплення, пластилін
7.

Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми
1
Створення рельєфної композиції
Ліплення, солоне тісто, глина
8.

Узагальнення, площинність. Площинний і глибинно-просторовий способи зображення.
1
Створення площинної композиції використовуючи різні фактури
Ліплення, пластилін
9.

Фантастичні тварини
1
Створення зображення будь-якої фантастичної тварини
Фарби
10.

Пейзаж. Історія пейзажу. Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем.
1
Створення замальовки зимового пейзажу
Акварель, парафінова свічка
11.

Настрій у пейзажі. Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів.
1
Виконання пейзажної замальовки
Фарби
12.

Спостережна перспектива. Закони перспективи
1
Зображення інтер’єру своєї оселі
Акварель, олівець
РОЗДІЛ 2. Створення образу людини
13.

Портрет. Історія виникнення жанру. Типи портрету. Пропорції голови людини.
1
Зображення портрету друга, подруги
Акварель, олівець
14.

Образ у портреті
1
Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів.
Акварель, олівець
15.

Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини
1
Замальовки схем побудови постаті людини з підручника.с.90.
Створення ляльки-мотанки  на основі використання на основі знань пропорцій.
Олівець, тканина, нитки
16.

Як робити начерки
1
Начерки постаті людини з натури
Графічні матеріали
17.

Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок
1
Створення ляльки-стовбушки
Картон, тканина, нитки
18.

Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп.
1
Створення різдвяного вертепу
Папір, тканина, пластилін, нитки…
РОЗДІЛ 3. Натюрморт
19.

Натюрморт. Художники-натюрмоністи
1
Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті
Фарби
20.

Натюрморт тематичний
1
Зображення тематичного натюрморту
Фарби
21.

Натюрморт у різних видах мистецтва
1
Створення натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура)
Техніка і матеріали на вибір учня
РОЗДІЛ 4. Сюжетно-тематична картина
22.

Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр
1
Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті
Фарби
23.

Побутовий жанр у народному мистецтві
1
Створення композиції на тему народної пісні
Витинанка
РОЗДІЛ 5. Жанрове різноманіття в образотворчому мистецтві
24.

Український народний одяг
1
Створення ескізів сучасного жіночого, чоловічого одягу з елементами народної традиції
Комбінована техніка: акварель з графічним доопрацюванням
25.

Шевченко-художник
1
Ілюстрування творів Т.Г.Шевченка
Фарби або графічні матеріали
26.

Біблійна тема в мистецтві
1
Створення зображення янгола
Витинанка, авторська лялька
27.

Міфологічна тема
1
Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису
Силует, гуаш
28.

Історичний і батальний жанри.
1
Створення композиції на історичну тематику
Фарби
29.

Історична спадщина
1
Створення ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку
Фарби або графічні матеріали
30.

Ознайомлення з музеями
1
Віртуальна екскурсія

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас
до підручника Масол Л.М., Калініченко О.В. ТОВ «СИЦИЯ»
№ з/п
Да
та
Тема та завдання уроку
К-сть годин
Орієнтовна тематика практичних завдань
Матеріали та
техніка виконання практичного завдання
ВСТУП
Розділ І.Анімалістичний жанр

1.

Зародження анімалістичного жанру. Первісне мистецтво. Секрети графічних матеріалів і технік.
1
Уявити себе прадавнім художником та зобразити тварину
Техніка і матеріали на вибір учня
2.

Форми і пластика тварин. Рельєфне зображення тварин. Шедеври анімалістичного жанру.
1
Створення рельєфу реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку, парку атракціонів або будівлі природничого музею
Пластилін
3.

Образи тварин у мистецтві. Стилізація. Творчість М.Приймаченко. Особливості техніки «гуаш».
1
Створення ілюстрації до літературного твору, головним персонажем якого є тварина зображена реалістично чи стилізовано в русі.
Гуаш
РОЗДІЛ ІІ. Пейзаж
4.

Широкі простори. Пейзаж – найпоширеніший жанр образотворчого мистецтва. Повітряна перспектива. Кольорова гама. Творчість М.П.Глущенка.
1
Створення графічної композиції на теми: «Зелені простори», «Квітуче поле», «Літній ранок у лісі»
Кольорові олівці, фломастери
5.

Гірський краєвид. Композиція твору. Плановість. Колорит. Техніка «пастель».
1
Зображення гірського пейзажу «Засніжені гори» або «Золота осінь»
Пастель
6.

Морська далечінь. Марина. Лінія горизонту. Нюанс. Техніка «акварель».
1
Зображення морського пейзажу у нюансному (тьмяному, спокійному) або контрастному (яскравому, напруженому) колориті
Акварель
7.

Міста і села в пейзажі. Різновиди міського пейзажу. Лінійна перспектива. Точка сходження. Ведута. Стафаж. Техніка «олійний живопис».
1
Зображення міського або сільського пейзажу.
Гуаш
8.

Фантастичний пейзаж. Тло. Творчість М.Черльоніса
Тематичне оцінювання

Створіть композицію на темі «Фантастичне місто».
Техніка і матеріали на вибір учня
РОЗДІЛ ІІІ. Портрет
9.

Різновиди портретів. Портрет – жанр образотворчого мистецтва. Художній образ.
1
Зобразіть портрет – художній образ улюбленого літературного героя.
Графічні матеріали за вибором
10.

Портрет у профіль. Парний профільний портрет. Пропорції.
1
Виліпіть портрет однокласника у профіль – рельєф у вигляді камеї.
Пластилін
11.

Подвійний портрет. Особливості композиції парного портрету. Творчість О.Х.Новаківського.
1
Намалюйте подвійний портрет дітей – родичів, друзів.
Гуаш
12.

Груповий портрет. Особливості композиції групового портрету. Груповий портрет у скульптурі.
1
Створіть скульптурний груповий портрет (кругла скульптура або рельєф).
Пластилін
13.

У колі сім’ї. Парадний портрет.
1
Зображення сімейного портрету: парадного або камерного.
Акварель чи гуаш
14.

Автопортрет. Особливості створення автопортрету.
1
Створення автопортрету.
Графічні матеріали за вибором учня
15.

Дружній шарж. Особливості шаржу і карикатури
1
Зображення шаржу чи карикатури.
Олівці, фломастери
16.

Перевір свої досягнення
Тематичне оцінювання
1


РОЗДІЛ ІV. Побутовий жанр
17.

Сюжети картин побутового жанру. Масштабність. Перспектива побудови фронтального інтер’єру.
1
Зображення інтер’єру казкового палацу у фронтальному розташуванні.
Кольорові олівці
18.

Домашній інтер’єр. Перспектива побудови кутового інтер’єру.
1
Зображення кутового інтер’єру своєї кімнати або кухні.
Акварель
19.

Танці та спорт. Динамічна композиція.
1
Створення скульптури танцівниці або спортсмена в русі.
Пластилін
20.

На відпочинку. Пуантилізм. Творчість Жоржа Сьора.
1
Створення композиції побутового жанру на одну із тем: «Свято», «Сім’я на відпочинку», «Світ моїх захоплень».
Фарби
РОЗДІЛ V. Натюрморт
21.

Чарівний світ речей. Композиція натюрморту. Локальний колір
1
Створення декоративної предметної композиції.
Кольоровий, тонований, фактурний папір
22.

Старовинний натюрморт. Тло у натюрморті. Творчість Клари Петес та Вільяма Клас Хеда
1
Зображення вишуканого натюрморту за мотивами голландських майстрів.
Гуаш
23.

Сервірований стіл. Цілісність та врівноваженість композиції натюрморту. Світлотінь. Творчість К.В.Білокур.
1
Зображення натюрморту із посудом.
Фарби
24.

Атрибути мистецтва. Передача фактури засобами образотворчого мистецтва.
1
Зображення урочистого натюрморту з атрибутами мистецтва.
Акварель
25.

Квітковий натюрморт. Композиція квіткового натюрморту. Передача плановості зображення квітів. Творчість Вінсента ван Гога. Тематичне оцінювання
1
Зображення ліричного квіткового натюрморту.
Акварель
РОЗДІЛ VІ. Історичний жанр та його різновиди
26.

Історичний жанр. Характерні особливості історичного жанру. Техніки «гризайль», «монохромний живопис», «тон». Творчість Т.Г.Шевченка, Дієго Веласкеса.
1
Створення композиції на історичну тему в техніці гризайль на основі коричневого кольору.
Гризаль
27.

Міфологічний жанр. Історія та шедеври міфологічного жанру.
1
Створення ілюстрації на міфологічний античний сюжет.
Техніка і матеріали на вибір учня
28.

Міфи рідного краю. Головні божества давніх слов’ян.
1
Створення скульптурного образу міфологічного персонажу українських легенд, міфів.
Пластичні матеріали (солоне тісто, глина, пластилін)
29.

Релігійний жанр у культових спорудах. Сюжети релігійного жанру. Творчість Пітера Брейгеля Старшого.
1
Створення мозаїчної композиції на теми: «Створення світу», «Райський сад», «Ковчег Ноя», «Вавилонська вежа».
Штампування або аплікація
30.

Фреска і вітраж. Монументальний живопис храмів.
1
Створення ескізу вітражу на релігійний сюжет або вікна-рози для храму.
Олівець, акварель, чорний фломастер
31.

Батальний жанр. Сюжети та особливості композиції батального жанру.
1
Створення композиції в батальному жанрі на сюжети історичних подій.
Графічні матеріали на вибір учня
32.

Битва на морі. Творчість Івана Айвазовського
1
Створення композиції «Битва на морі».
Акварель
33.

Жанри об’єднуються.
1
Створення композиції у якій присутні ознаки різних жанрів.
Художні матеріали і техніки на вибір учня
34.

Тематичне оцінювання
1
Створення декоративного панно «Моя країна – Україна».

35.

Перевірте свої досягнення.
1








7 клас – Образотворче мистецтво
КУЛЬТУРНЕ ТА ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛЮДИНИ
(35 год., 1 год. на тиждень)

І семестр
Розділ І. Простір і об’ємно-просторова форма (14 год.)

Тема 1. Художні засоби зображення простору 6 год.

№ уроку
Дата проведення
Навчальні завдання та тема уроку
Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань

1.

Види образотворчого мистецтва. Художні засоби передавання простору у різних видах мистецтва. Творча робота: «Чарівний світ мистецтва».
Сприйняття мистецтва. Матеріал: олівці, фломастери, акварель.

2.

Ритм ліній і плям, колір (оптичні властивості). Передача умовного простору: віддалення наближення кольору. Повітряна перспектива у живописі.
Творча робота: «Карпатські гори» або «Пейзаж за вікном». Техніка виконання та матеріали: акварель, гуаш, пастель, кольорові олівці.

3.

Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць. Штрих, лінія, тон.
Творча робота: «Моя вулиця» Техніка виконання та матеріали: грийзаль, акварель, простий олівець.

4.

Об’ємна форма у відкритому просторі та в інтер’єрі (геометрична форма, паркова скульптура, дрібна пластика). Продуманість виразності силуету. Урахування масштабу та характеру декору, що сприймається на відстані
Творча робота: «Скульптура в парку» або «Фонтан із використанням зооморфних та антропоморфних,фантастичних мотивів». Матеріал: пластилін, простий олівець.

5.

Умовно-графічне або ілюзорно-просторове зображення.
Творча робота: композиція «Простір». Матеріали: графічні.

6.

Сприйняття мистецтва. Урок узагальнення: «Що ж таке художні засоби зображення простору?»
Тематичне оцінювання
Бесіда. Робота в групах.

Тема 2. Об’ємно-просторова форма. Архітектура і місто 8 год.

7.

Сприймання мистецтв. Архітектура (вид мистецтва, стилі).Архітектурний образ. Етюдні замальовки.
Сприймання мистецтва: «Архітектурні мотиви» або «Шедеври архітектурного мистецтва». Матеріали для виконання за вибором учнів.

8.

Гармонія архітектури з природним середовищем. Багатопланова композиція.
Творча робота: «Замок у горах».
Матеріали: гуаш, акварель, змішана техніка.

9.

Повітряна перспектива засобами графіки. Перспектива вулиць.
Творча робота: «Вулиця рідного міста (села)».
Матеріали: простий олівець, гелеві ручки.

10.

Архітектура історичного міста, гармонія з природним середовищем (кольорова гармонія)
Творча робота: «Стара фортеця» або «Фортеці наших предків».
Матеріали: колаж; гуаш, акварель.

11.

Інтер’єр, екстер’єр (історичний або сучасний). Поняття фронтальної перспективи.
Творча робота: «Про що може розповісти інтер’єр» Техніка за вибором учня.

12.

Монументальне мистецтво (імітація вітражу).
Творча робота: «Вітраж старовинного замку». Техніка та матеріали: аплікація, акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.

13

Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору.
Колективна творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація, колаж,  акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.

14.

Сценічний простір. Робота художника-декоратора у театрі. Поняття умовного простору.
Колективна творча робота: декорації до спектаклю за улюбленим літературним твором. Техніка та матеріали: аплікація, колаж,  акварель, гуаш, фломастери, кольоровий папір.

15.

Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота
Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.

16.

Продовжити роботу над темою: "Новорічна стіннівка".
Тематичне оцінювання
Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.

17.

Урок узагальнення.
Творча робота за уявою.
Вправи на закріплення вивченого матеріалу.

7 клас образотворчого мистецтва
«Культурне та просторове середовище людини»  35 год., 1 год. на тиждень(4 год. резервний час)
ІІ семестр
РОЗДІЛ ІІКУЛЬТУРНО-ПРОСТОРОВЕ СЕРЕДОВИЩЕ (17 год.)
Тема 1: Природне і культурне середовище людини  (8 годин)
№ уроку
Дата
проведення
Навчальні завдання та тема уроку
К-сть годин
Орієнтовні тематичні вправи та завдання,  матеріали та  техніка виконання практичних завдань
16

Пейзаж. Розвиток пейзажного жанру.  Природний світ, гармонія природних форм у середовищі.
1
Спостереження та аналіз навколишнього середовища. Творче завдання: «Зимовий пейзаж», «Морські глибини». Акварель, гуаш.
17

Природне середовище очима птахів та комах (низька лінія горизонту, перспектива пташиного польоту).
1
Специфіка розташування лінії горизонту. Творче завдання: «Дивний погляд», «степ та степ навкруги». Акварель, гуаш.
18

Природно-ландшафтний вплив на організацію простору культурне середовище людини (малі архітектурні форми).
1
Ознайомлення з ландшафтним дизайном. Творче завдання: «Ландшафтна архітектура», «Парк моєї мрії». Акварель, гуаш.
19

Продовження. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм в середовищі людини (ландшафтна архітектура)
1
Ознайомлення з ландшафтним дизайном. Творче завдання: «Ландшафтна архітектура», «Парк моєї мрії». Акварель, гуаш.
20

Прикладна графіка. Плакат. Види плакатів. Екологічний плакат як один із видів плакатного мистецтва.
1
«Екологія», «Щоб планета була чистою»
21

Інтер’єр. Взаємозв’язок природного середовища, природних форм у середовищі людини. Використання природних форм у середовищі людини. Ікебана.
1
Вправи на виражальні засоби ікебани. Знайомство з видом мистецтва аранжування. Творче завдання: «Ікебана в інтер’єрі». Мішана техніка.
22

Інтер’єр. Культурні, національні традиції у дизайні середовища.
1
Порівняльна характеристика національних традицій дизайну. Творче завдання: «Інтер’єр  української оселі», «Інтер’єр японського житла». Мішана техніка.
23

Продовження. Інтер’єр. Культурні, національні традиції у дизайні середовища.
Тематичне оцінювання
Урок узагальнення
1
Порівняльна характеристика національних традицій дизайну. Творче завдання: «Інтер’єр  української оселі», «Інтер’єр японського житла». Мішана техніка.
Тема 2:Предметне середовище (9 годин)
24

Основи дизайнерського мистецтва.  Прикладна графіка. Художні прийоми зображення шрифтів. Створення вітальної листівки з текстом і зображенням.
1
Вправи на формування образного, просторового мислення. Творче завдання вітальна листівка: «Зі святом!», «Великдень». Мішана техніка.
25

Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Умовність графічного зображення і кольору, використання змістових акцентів.
1
Вправи на розвиток та образного мислення, інтерпретації та уяви.  Творче завдання: «Емблема моєї школи», «Екслібрис». Графічні техніки.
26

Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Художні прийоми візуальної комунікації.
1
Створення ескізу афіші, рекламного оголошення або привітання. Творче завдання афіша: «Циркова», «Театральна». Мішана техніка.
27

Продовження. Дизайн-графіка. Графіка та її різновиди. Художні прийоми візуальної комунікації.
1
Створення ескізу афіші, рекламного оголошення або привітання. Творче завдання афіша: «Циркова», «Театральна». Мішана техніка.
28

Проектування в ескізній формі проектного середовища. Трансформація архітектурної форми з метою підсилення виразності художнього образу.
1
Створення ескізу власного будинку, інтер’єр. Творче завдання: «Кімната моєї мрії», «Інтер’єр моєї кімнати». Мішана техніка.
29

Проектування в ескізній формі проектного середовища. Трансформація архітектурної форми з метою підсилення виразності художнього образу.
1
Створення ескізу дитячого майданчика. Творче завдання: «Дитячий майданчик». Акварель, гуаш. Мішана техніка.
30

Проектна діяльність архітектора. Використання біонічних форм у проектній діяльності. Культурні, національні традиції в дизайн-середовищі.
1
Творча робота: «Місто майбутнього». Мішана техніка.
31

Передавання святковості настрою. Виразні фронтальні силуети.
1
Творча робота: «Свято в моєму селі». Мішана техніка.
32

Продовження. Передавання святковості настрою. Виразні фронтальні силуети. Тематичне оцінювання
1
Творча робота: «Свято в моєму місті,  селі». Мішана техніка.
33

Узагальнення знань за темою. Підсумковий урок за рік.
1
«Мистецтво навколо нас»