Майстер-клас


Не кажи світові про те, що ти хочеш зробити – покажи, як ти робиш


МАЙСТЕР-КЛАС
Майстер-клас – особлива форма ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом (умовно «Школа передового педагогічного досвіду»), заснована на практичних діях показу і демонстрації творчого вирішення певної педагогічної, психологічної, методичної задачі, обмін досвідом навчання і виховання учнів.
Проводячи майстер-клас, учитель насамперед не прагне просто передати знання. Він намагається задіяти учасників у процес, зробити їх активними, розбудити в них те, що приховано навіть для них самих, зрозуміти й усунути те, що йому заважає в саморозвитку. Усі завдання вчителя і його дії спрямовані на те, щоб підключити уяву учасників, створити таку атмосферу, щоб вони проявили себе як творці. Це м'яке, демократичне, непомітне керівництво діяльністю.
Складові майстер-класу:
·       Постановка проблемної задачі шляхом створення проблемної ситуації.
·   Побудова алгоритму рішення даної задачі шляхом «програвання» навчальних ситуацій.
·       Психолого-педагогічне обґрунтування обраних засобів рішення задачі.
·       Рефлексія.
Критерії якості підготовки і проведення майстер-класу
Для визначення ефективності підготовки і проведення майстер-класу порібно використовувати наступні критерії.
Презентативність. Вираженість інноваційної ідеї, рівень її представленості, культура презентації ідеї, популярність ідеї в педагогічних, методичних та практичних аспектах освіти.
Ексклюзивність. Яскраво виражена індивідуальність (масштаб і рівень реалізації ідей). Вибір, повнота та оригінальність вирішення інноваційних ідей.
Прогресивність. Актуальність і науковість змісту і прийомів навчання, наявність нових ідей, що виходять за рамки стандарту і відповідних тенденціям сучасної освіти та методики навчання предмета, здатність не тільки методичного, але і до наукового узагальнення досвіду.
Умотивованість. Наявність прийомів і умов мотивації, включення кожного в активну творчу діяльність зі створення нового продукту діяльності на занятті.
Оптимальність. Достатність використовуваних засобів на занятті, їх поєднання, зв'язок з метою і результатом (проміжним і кінцевим).
Ефективність. Результативність, отримана для кожного учасника майстер-класу. Який ефект розвитку? Що це дає конкретно учасникам? Уміння адекватно проаналізувати результати своєї діяльності.
Технологічність. Чіткий алгоритм заняття (фази, етапи, процедури), наявність оригінальних прийомів актуалізації, проблематизації («розриву»), прийомів пошуку і відкриття, подиву, осяяння, рефлексії (самоаналізу, самокорекції).
Артистичність. Піднесений стиль, педагогічна харизма, здатність до імпровізації, ступінь впливу на аудиторію, ступінь готовності до поширення і популяризації свого досвіду.
Загальна культура. Ерудиція, нестандартність та інноваційність мислення, стиль спілкування, культура інтерпретації досвіду.


Майстер – клас 
«Малювання пластиліном картини" 

Мета: створити умови для вдосконалення науково-методичної підготовки вчителів; ознайомитися з нетрадиційною художньою технікою образотворчого мистецтва; опанувати вміннями та навичками практичного малювання пластиліном. Розвивати оригінальне образно - асоціативне мислення, просторову уяву та фантазію, відчуття простору, окоміру, зорової пам`яті тощо. Удосконалення дрібної моторики і тактичних відчуттів. Виховання емоційно – ціннісного ставлення до образотворчого мистецтва.
 Завдання: Ознайомити учасників з особливостями роботи з таким матеріалом як пластилін, продемонструвати, як «малювати пластиліном»,виходячи з власного досвіду і напрацювань. Учасники майстер – класу: педагоги району. 
Девіз роботи модератора: «Знаєш сам - навчи іншого». 
Девіз роботи учасників: «Бачу мету - вірю в себе». 
Діяльність модератора майстер-класу спрямована на максимальне залучення учасників до співпраці, використання інтерактивних форм та прийомів роботи, бажання працювати творчо, прояв індивідуальності, уміння володіти аудиторією.
Прогнозований результат: прагнення до опанування та впровадження в діяльність інноваційних технологій; мотивація на пошук власних авторських шляхів поширення досвіду; розвиток об’єктивної самооцінки, прагнення до самовдосконалення. 
Методичні прийоми: «Незакінчене речення», «Усе у мене в руках».