Не кажи світові про те, що ти хочеш зробити – покажи, як ти робиш
МАЙСТЕР-КЛАС
Майстер-клас – особлива
форма ознайомлення з перспективним педагогічним досвідом (умовно «Школа
передового педагогічного досвіду»), заснована на практичних діях показу і
демонстрації творчого вирішення певної педагогічної, психологічної, методичної
задачі, обмін досвідом навчання і виховання учнів.
Проводячи майстер-клас,
учитель насамперед не прагне просто передати знання. Він намагається задіяти
учасників у процес, зробити їх активними, розбудити в них те, що приховано
навіть для них самих, зрозуміти й усунути те, що йому заважає в саморозвитку.
Усі завдання вчителя і його дії спрямовані на те, щоб підключити уяву
учасників, створити таку атмосферу, щоб вони проявили себе як творці. Це м'яке,
демократичне, непомітне керівництво діяльністю.
Складові майстер-класу:
·
Постановка проблемної
задачі шляхом створення проблемної ситуації.
· Побудова алгоритму рішення
даної задачі шляхом «програвання» навчальних ситуацій.
·
Психолого-педагогічне
обґрунтування обраних засобів рішення задачі.
·
Рефлексія.
Критерії якості підготовки і проведення майстер-класу
Для визначення
ефективності підготовки і проведення майстер-класу порібно використовувати наступні критерії.
Презентативність. Вираженість інноваційної
ідеї, рівень її представленості, культура презентації ідеї, популярність ідеї в
педагогічних, методичних та практичних аспектах освіти.
Ексклюзивність. Яскраво виражена індивідуальність
(масштаб і рівень реалізації ідей). Вибір, повнота та оригінальність вирішення
інноваційних ідей.
Прогресивність. Актуальність і науковість змісту і
прийомів навчання, наявність нових ідей, що виходять за рамки стандарту і відповідних
тенденціям сучасної освіти та методики навчання предмета, здатність не тільки
методичного, але і до наукового узагальнення досвіду.
Умотивованість. Наявність прийомів і умов мотивації,
включення кожного в активну творчу діяльність зі створення нового продукту
діяльності на занятті.
Оптимальність. Достатність використовуваних засобів
на занятті, їх поєднання, зв'язок з метою і результатом (проміжним і кінцевим).
Ефективність. Результативність, отримана для
кожного учасника майстер-класу. Який ефект розвитку? Що це дає конкретно
учасникам? Уміння адекватно проаналізувати результати своєї діяльності.
Технологічність. Чіткий алгоритм заняття
(фази, етапи, процедури), наявність оригінальних прийомів актуалізації,
проблематизації («розриву»), прийомів пошуку і відкриття, подиву, осяяння,
рефлексії (самоаналізу, самокорекції).
Артистичність. Піднесений стиль, педагогічна
харизма, здатність до імпровізації, ступінь впливу на аудиторію, ступінь
готовності до поширення і популяризації свого досвіду.
Загальна культура. Ерудиція, нестандартність та інноваційність мислення, стиль
спілкування, культура інтерпретації досвіду.
Майстер – клас
«Малювання пластиліном картини"
Мета: створити умови для вдосконалення науково-методичної підготовки вчителів; ознайомитися з нетрадиційною художньою технікою образотворчого мистецтва; опанувати вміннями та навичками практичного малювання пластиліном.
Розвивати оригінальне образно - асоціативне мислення, просторову уяву та фантазію, відчуття простору, окоміру, зорової пам`яті тощо. Удосконалення дрібної моторики і тактичних відчуттів.
Виховання емоційно – ціннісного ставлення до образотворчого мистецтва.
Завдання: Ознайомити учасників з особливостями роботи з таким матеріалом як пластилін, продемонструвати, як «малювати пластиліном»,виходячи з власного досвіду і напрацювань.
Учасники майстер – класу: педагоги району.
Девіз роботи модератора: «Знаєш сам - навчи іншого».
Девіз роботи учасників: «Бачу мету - вірю в себе».
Діяльність модератора майстер-класу спрямована на максимальне залучення учасників до співпраці, використання інтерактивних форм та прийомів роботи, бажання працювати творчо, прояв індивідуальності, уміння володіти аудиторією.
Прогнозований результат: прагнення до опанування та впровадження в діяльність інноваційних технологій; мотивація на пошук власних авторських шляхів поширення досвіду; розвиток об’єктивної самооцінки, прагнення до самовдосконалення.
Методичні прийоми: «Незакінчене речення», «Усе у мене в руках».